ENG
ENGLISH

Hurrah, wciąż żyjemy!

O FILMIE

W 'Hura, wciąż żyjemy” grupa niezależnych filmowców oczekuje powrotu charyzmatycznego Reżysera, który zniknął bez śladu. Filmowcy mieszkają wspólnie, tworząc życiową i artystyczną komunę. Wszyscy wydają się być uzależnieni od Reżysera.

Towarzyszymy Ricie, aktorce i byłej poetce, która przygotowuje się do nowego filmu. Obserwujemy również Dirka, byłego kochanka Reżysera, który odrzucony wynajmuje płatnego mordercę, żeby się go pozbyć.

Wszyscy oczekują powrotu niezwykłego twórcy. Zamiast niego, członkini skrajnie lewicowej bojówki przybywa, żeby odebrać pieniądze przechowywane przez filmowców. Niedługo potem okazuje się, że pieniądze zostały wydane na produkcję nowego projektu reżysera. Konsekwencje tych wydarzeń mogą okazać się tragiczne dla bohaterów.

CZYTAJ WIĘCEJ >

scenariusz i reżyseria: Agnieszka Polska zdjęcia: Michał Dymek scenografia: Tomasz Kowalski montaż: Beata Walentowska kostiumy: Agnieszka Klepacka, Maciej Chorąży dźwięk: Igor Kłaczyński charakteryzacja: Aleksandra Dutkiewicz, Kacper Rączkowski kierownik produkcji: Darek Dużyński producent: Anna Gawlita współfinansowane: Polski Instytut Sztuki Filmowej, Muzeum Sztuki Nowoczesnej DIRECTOR’S STATMENT “Hura, wciąż żyjemy!” to przekraczający gatunki film, który łączy w sobie dramat, komedię i kino suspensu. Starałam się połączyć eksperymentalny styl montażu, zdjęcia w których dominują zbliżenia, hipnotyzujące efekty dźwiękowe (elementy, które wielokrotnie używałam w moich video-artach) z klasyczną kryminalną historią. Głównym założeniem filmu jest zbadanie w jaki sposób zjawisko wpływu funkcjonuje w społeczeństwie. Czy możemy znaleźć analogię do potęg dominujących w naszym świecie? Czy poczucie niepewności i współzawodnictwo, które dzielimy może być wytwarzane przez zmarłą osobę? Jak możemy wykorzystać nieoczekiwaną wolność?

TWÓRCY

Agnieszka Polska (ur. 1985 r. w Lublinie) – artystka wizualna i reżyserka filmowa. Jej wystawy indywidualne były organizowane m.in. przez: New Museum w Nowym Yorku, Galerię Narodową w Pradze, Nottingham Contemporary w Wielkiej Brytani i Salzburger Kunstverein w Austrii. Prace Polskiej były pokazywane również w ramach wystaw zbiorowych i screeningów w Museum of Modern Art (MoMA) w Nowym Yorku, Hirshhorn Museum w Waszyngtonie, Palais de Tokyo w Paryżu, na 19. Biennale w Sydney, 57. Biennale w Wenecji i w wielu innych muzeach i galeriach. Jest laureatką nagrody filmowej Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej i Muzeum Sztuki Współczesnej. W ubiegłym roku otrzymała prestiżową nagrodę Preis der Nationalgalerie ufundowaną przez Hamburger Bahnhof.

Michał Dymek – operator, absolwent Szkoły Filmowej w Łodzi. Autor zdjęć do filmu „Najpiękniejsze Fajerwerki Ever”, który został nagrodzony podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Cannes (Rails d’or i Canal+ Award). Laureat nagród za najlepsze zdjęcia mi.n na Frame by Sound Festival, Taratsa International Film Festival, Młodzi i Film w Koszalinie i wielu innych. Był pierwszym Polakiem zgłoszonym do shortlisty Shots Awards za reklamę Prosto Wear. Jako operator ukończył ponad 20 filmów krótkometrażowych i dokumentalnych. Obecnie pracuje nad filmem „Volterra” w reżyserii Jacka Borcucha.

Beata Walentowska – Montażystka, pracowała nad filmami dokumentalnymi, fabularnymi, animowanymi i eksperymentalnymi. Członkini Polskiej Akademii Filmowej. Dwukrotnie nominowana do Polskiej Nagrody Filmowej Orzeł za filmy: „Las” (reż. Piotr Dumała) i „Zjednoczone Stany Miłości” (reż. Tomasz Wasilewski). Za ten drugi projekt otrzymała również nagrodę za montaż na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni.

FESTIWALE I NAGRODY
FOTOSY