Lot
Czy samolot jest symbolem nowoczesności i wolności, czy raczej katastrof, zamachów i głębokich politycznych podziałów? W polskim pawilonie na 58. Biennale w Wenecji artysta Roman Stańczak dosłownie wywraca luksusowy jet na drugą stronę, szukając w tym geście uniwersalnych znaczeń. Rejestracja procesu twórczego stanowi punkt wyjścia do opowieści o dramatycznym losie artysty, który po wielu latach życiowego wykluczenia i niebytu w świecie sztuki, powrócił do aktywności, niemal od razu realizując rzeźbę na najważniejszej imprezie artystycznej na świecie.
2022 Docs Against Gravity Film Festival, Warszawa – Wyróżnienie w sekcji „Nos Chopina”; za „czułość wobec bohatera. Za bezkompromisowość i walkę o idee. Za pokazanie, że film o sztuce, może być sztuką. Za muzykę, która jest drugim wielkim bohaterem tego filmu”
2022 Lubuskie lato filmowe, Łagów – konkurs dokumentalny
2022 Festiwal Filmowy Opolskie Lamy, Opole – konkurs filmów pełnometrażowych dokumentalnych
2022 OFF Cinema, Poznań – pokaz specjalny
2023 Festiwal Młodzi i Film – konkurs filmów dokumentalnych
https://wyborcza.pl/7,112588,28442913,jesli-sztuka-ma-nam-przekazac-jakas-prawde-to-wlasnie-taka.html
https://www.vogue.pl/a/wewnetrzny-lot-anna-zakrzewska-i-lukasz-ronduda-na-19-millenium-docs-against-gravity
https://www.rp.pl/kultura/art36250531-roman-stanczak-archetyp-artysty-przekletego